مقالات وچکیده کار گروه صنایع غذایی دانش کویر ایران

این وبلاگ مخصوص گروه دانش کویر ایران بیرجند می باشد .

مقالات وچکیده کار گروه صنایع غذایی دانش کویر ایران

این وبلاگ مخصوص گروه دانش کویر ایران بیرجند می باشد .

ماهی

یک فوق تخصص جراحی قلب به خانواده ها توصیه کرد، حتما دو بار در هفته، ماهی، خصوصا ماهی چرب مصرف کنند 

دکتر معصومعلی با بیان این که طی سال گذشته 3680 نفر از مردم استان کرمانشاه به علت بیماری های قلبی-عروقی جان خود را از دست داده اند، افزایش وزن، تغذیه نامناسب، استرس ، فشار خون ، عدم تحرک و استعمال سیگار را از عوامل خطر بیماری های قلبی عنوان کرد.

وی نوع تغذیه را در ابتلا به بیماری های قلبی موثر دانست و گفت: طبق مطالعات انجام شده میزان اسیدهای چرب ترانس روغن های جامد نباتی موجود در بازار ایران حدود 40 درصد است، یعنی از حدود 2/1 میلیون تن روغن مصرفی کشور حدود 480 هزار تن آن اسید چرب ترانس است، در حالی که باید دو درصد و به میزان 24 هزار تن باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روغن ماهی را جایگزین مناسبی برای روغن های جامد نباتی دانست و گفت: بر اساس مطالعه ای که بر روی 11 هزار و 323 نفر انجام شده مشخص گردیده که مصرف روغن ماهی تا 41 درصد مرگ ناگهانی را کاهش می دهد.

طبق توصیه انجمن قلب آمریکا نیز افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند بایستی هفته ای 180 گرم ماهی( دو بار درهفته و هر بار 90 گرم) مصرف کنند که به علت داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع امگا-3 باعث کاهش کلسترول خون شده و احتمال ابتلا به سکته های قلبی را کاهش می دهد.

دکتر معصومی عنوان کرد: همچنین طبق بررسی های انجام شده مشخص گردیده مصرف دو بار ماهی در هفته، حتی در افرادی که دچار سکته قلبی شده اند، میزان مرگ و میر را تا 30 درصد کاهش می دهد. وی ماهی را منبع غنی اُمگا – 3 دانست و گفت: جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش فشار خون از خواص امگا – 3 است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد